Katastrofy miały podobny przebieg. Do pierwszej doszło w Indonezji w październiku 2018 roku, do drugiej – w Etiopii w marcu roku następnego. W obu tragediach zginęło w sumie 346 pasażerów i członków załogi. Fatalną rolę odegrał w nich system MCAS, który w pewnych warunkach, przy niskiej prędkości lotu, automatycznie kieruje dziób maszyny w dół. Boeing wprowadził ten system, aby oszczędzić na szkoleniu pilotów. Po obu dramatach samoloty 737 MAX zostały uziemione na 20 miesięcy, co kosztowało koncern 20 miliardów dolarów.
Boeing przyzna się do oszustw. Dzięki temu uniknie procesu karnego

- Strona główna
- Pozostałe zgony
- Boeing przyzna się do oszustw. Dzięki temu uniknie procesu karnego
Powiązane
Tajemnicza śmierć dyrektora z NCBiR. Rusza śledztwo
1 godzina temu
Jest śledztwo ws. śmierci dyrektora z NCBiR
1 godzina temu
Polecane
Czołowe zderzenie osobówek! Poszkodowana 36-latka!
1 godzina temu
Popularne
© PORZĄDEK 2025. Wszelkie prawa zastrzeżone.