Jeszcze tego samego dnia 71-latka zjawiła się na komendzie, aby zgłosić oszustwo
Gostyścy policjanci zajmujący się zwalczaniem przestępczości gospodarczej prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, do którego doszło w poniedziałek, 15 grudnia 2025 roku. Ofiarą oszutów padła 71-letnia mieszkanka powiatu gostyńskiego.
Scenariusza zdarzeń wyglądał bardzo podobnie, jak w poprzednich przypadkach przy przestępstwie metodą "na BLIK-a".
DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU POD GRAFIKĄ - KLIKNIJ, żeby PRZECZYTAĆ
https://gostynska.pl/wiadomosci/rekordowe-oszustwo-internetowe-mezczyzna-stracil-na-gieldzie-ponad-200-tysiecy-zlotych/9QwEhP0Y1iTp9qCIRk33Najpierwa oszuści pytali o kredyt, potem zadzwonili, bo chcieli chronić oszczędności mieszkańki powiatu gostyńskiego
W pierwszej kolejności do pokrzywdzonej zadzwoniła kobieta mówiąca po polsku, z wyraźnym wschodnim akcentem.
- Rozmówczyni przedstawiła się jako pracownik firmy pożyczkowej i zapytała, czy kobieta składała wniosek o kredyt? Gdy mieszkanka powiatu gostyńskiego zaprzeczyła, połączenie zostało zakończone - relacjonuje podkomisarz Monika Curyk, rzecznik prasowa Komendy Powiatowej Policji w Gostyniu.
Godzinę później do 71-latki zadzwonił mężczyzna, który z kolei przedstawił się jako pracownik instytucji finansowej czuwającej nad bezpieczeństwem transakcji gotówkowych.
Oszust poinformował, iż środki zgromadzone na rachunku bankowym kobiety są zagrożone i aby je zabezpieczyć, należy przelać pieniądze na inny rachunek bankowy.
W procederze "pomagała" córka ofiary
- Podczas rozmowy przy kobiecie była jej córka, która pomagała matce w realizacji poleceń rozmówcy. Generowała kody BLIK i podawała je telefonicznie mężczyźnie podającemu się za pracownika instytucji finansowej - dodaje oficer prasowa KPP Gostyń.
W ten sposób oszuści uzyskali dostęp do zgromadzonych przez 71-letnią mieszkankę powiatu gostyńskiego oszczędności i "wyczyścili" jej konto.
Kobieta straciła łącznie 4800 złotych.
Jak uchronić się przed oszustami?
Komenda Powiatowa Policji w Gostyniu apeluje o zwracanie szczególnej ostrożności podczas wykonywania internetowych transkacji finansowych i kierowanie się następującymi wytycznymi, które zminimalizują ryzyko padnięcią ofiarą oszustwa:
- Pracownicy banków, instytucji finansowych ani firm pożyczkowych nigdy nie proszą o podawanie kodów BLIK przez telefon.
- Nie ma czegoś takiego jak „przelew bezpieczeństwa” wykonywany na polecenie osoby dzwoniącej.
- Każda informacja o „zagrożonych środkach” ma na celu wywołanie strachu i pośpiechu.
- W przypadku wątpliwości należy przerwać rozmowę i samodzielnie skontaktować się z bankiem, korzystając z numeru podanego na karcie lub oficjalnej stronie internetowej.
KLIKNIJ ZDJĘCIE, żeby PRZECZYTAĆ ARTYKUŁ
https://gostynska.pl/wiadomosci/rolnikom-ku-przestrodze-plantator-kukurydzy-padl-ofiara-oszustwa-stracil-towar-warty-kilkaset-tysiecy-zlotych/rLmECS01Ef1goJH96VkS




![Kamery źródłem koszmaru. Prezes UODO nie miał litości. Dodatkowo jeden szczegół pogorszył sprawę. Podpowiadamy co zrobić, by nie powtórzyć tego błędu [PORADNIK]](https://warszawawpigulce.pl/wp-content/uploads/2025/12/CCTV-kamera-monitoring.webp)




English (US) ·
Polish (PL) ·
Russian (RU) ·