Zdezorientowany klient sam dzwoni pod wskazany numer i słyszy, iż ktoś skradł jego dane na Profilu Zaufanym oraz iż skontaktuje się z nim bank. W rzeczywistości nie oddzwania bank, ale oszust podszywający się pod pracownika banku, który nakłania do przelewów. Twierdzi, iż ktoś próbował wykonać przelewy i że, aby zabezpieczyć środki, klient musi przelać pieniądze na „konta techniczne” – wyjaśnia sposób działania oszustów policja.
W ten sposób ofiara traci niekiedy wszystkie oszczędności. Jak więc się chronić przed tego typu oszustwem?
Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP - Centrum Wymiany i Analiz Informacji Sektora Finansowego oraz Biuro Zwalczania Przestępczości Ekonomicznej Komendy Głównej Policji radzą:
sprawdź dokładnie adres nadawcy – choćby drobna różnica ma znaczenie,
nie oddzwaniaj na numery z wiadomości,
nie działaj w pośpiechu – oszuści tworzą presję.

1 miesiąc temu











![Kamery źródłem koszmaru. Prezes UODO nie miał litości. Dodatkowo jeden szczegół pogorszył sprawę. Podpowiadamy co zrobić, by nie powtórzyć tego błędu [PORADNIK]](https://warszawawpigulce.pl/wp-content/uploads/2025/12/CCTV-kamera-monitoring.webp)

English (US) ·
Polish (PL) ·
Russian (RU) ·