Po 42 latach firma Tatra Trucks zakończyła produkcję pojazdów serii 815, która jest znana również wśród polskich strażaków.
Foto. Grzegorz FortunaTatra 815 została po raz pierwszy zaprezentowana w 1982 roku podczas Międzynarodowych Targów Maszynowych w Brnie. Od tamtego czasu wyprodukowano ponad 158 tysięcy pojazdów w najróżniejszej wersji, w tym wojskowej, strażackiej, budowlanej, a choćby jako holownik do wypychania i holowania samolotów.
Foto. Grzegorz FortunaW polskiej straży pożarnej Tatry 815 były i są znane głównie jako ciężkie samochody ratowniczo – gaśnicze. Głównymi dostawcami były firmy Karosa, Vatrosprem i Metz.
Z kolei firma Bronto Skylift wykorzystała dwa podwozia 815 do zamontowania na nich swoich podnośników. Do Zakładowej Straży Pożarnej Azoty Police trafiła Tatra 815 8×8 wyposażona 50-metrowy podnośnik, pojazd zakończył już swoją służbę, został sprzedany.
Foto. Mikołaj DudekDrugi pojazd również nie służy już w straży pożarnej. Mowa o jedynym w Państwowej Straży Pożarnej podnośniku o wysokości 40 metrów na podwoziu 6×6, w tej chwili można go oglądać w Centralnym Muzeum Pożarnictwa w Mysłowicach.
Tatra Trucks skupia się w tej chwili na produkcji seryjnej pojazdów serii Force i Phoenix.
Foto. Grzegorz Fortuna
7 miesięcy temu
![541[N]78 - QUAD AODES Pathcross - JRG Pisz](https://grzegorz-fortuna.com.pl/data/media/699/GFR_2266.jpg)
![441[N]91 - SLRR Isuzu D-Max - JRG Giżycko](https://grzegorz-fortuna.com.pl/data/media/698/GFR_3250.jpg)

![251[S]59 - SLRmed Renault Master - CS PSP Częstochowa](https://grzegorz-fortuna.com.pl/data/media/156/IMG20251030125929.jpg)







English (US) ·
Polish (PL) ·
Russian (RU) ·