Firma Wawrzaszek ISS pod koniec lipca rozpoczęła dostawę trzydziestu samochodów ratowniczo – gaśniczych dla łotewskiej służby ratowniczo-gaśniczej.
Pod zabudowę wykorzystano dwuosiowe podwozie Mercedes Unimog U5023 4×4 z kabiną jednomodułową, trzyosobową, silnikiem o mocy 231 koni mechanicznych spełniającym normę EURO6 i mechaniczną skrzynią biegów. Ma 7 metrów długości, 3,5 m szerokości i 2,9 m wysokości.


Nadwozie wykonane jest z aluminium i stali nierdzewnej, posiada pięć skrytek sprzętowych. Posiada zbiornik wody o pojemności 3000 litrów, zbiornik środka pianotwórczego 100 litrów, autopompę Ruberg E30 o wydajności 3000 litrów na minutę przy ciśnieniu 10 bar, 50-metrową linię szybkiego natarcia z prądownicą wodno-pianową.


Z przodu pojazdu umieszczona została wyciągarka elektryczna o uciągu 7257 kilogramów.
W skrytkach znajduje się między innymi armatura wodno-pianowa, motopompa, agregat prądotwórczy, sprzęt burzący, pilarka itp.





Foto. WISS

3 lat temu
![538[K]27 - GCBA 4,5/32 Steyr 19S32/Bocar - OSP Wysoka](https://grzegorz-fortuna.com.pl/data/media/653/GFR_1347.jpg)

![509[G]04 - SLRmed Volkswagen LT35/WAS - OSP Hel](https://grzegorz-fortuna.com.pl/data/media/381/GFR_0831.jpg)

![539[K]80 - GBA 3/16 Volvo FL280/Bocar - OSP Budzów](https://grzegorz-fortuna.com.pl/data/media/291/GFR_0177.jpg)


![Kamery źródłem koszmaru. Prezes UODO nie miał litości. Dodatkowo jeden szczegół pogorszył sprawę. Podpowiadamy co zrobić, by nie powtórzyć tego błędu [PORADNIK]](https://warszawawpigulce.pl/wp-content/uploads/2025/12/CCTV-kamera-monitoring.webp)

English (US) ·
Polish (PL) ·
Russian (RU) ·