„Bank” zabrał z konta 25 tysięcy. Oszuści znowu skuteczni

slowopodlasia.pl 9 godzin temu
Do zdarzenia doszło w poniedziałek (30 czerwca) po południu. Mężczyzna odebrał telefon od kobiety, która przedstawiła się jako pracownica jego banku. Twierdziła, iż z jego konta próbowano zrealizować podejrzany przelew. Zasugerowała, iż konieczne będzie podjęcie kroków zabezpieczających rachunek. Mężczyzna, przekonany o zagrożeniu, posłusznie wykonał wszystkie polecenia – łącznie z wysłaniem oświadczenia na wskazany adres mailowy.Kilkadziesiąt minut później z 44-latkiem skontaktował się kolejny rozmówca – tym razem mężczyzna, również przedstawiający się jako bankowiec. Informował o rzekomej próbie zaciągnięcia pożyczki na dane pokrzywdzonego oraz o zablokowaniu jego kont. Radził, by „dla bezpieczeństwa” przelać wszystkie środki na nowo otwarte, tymczasowe konto. Ofiara, nieświadoma oszustwa, przelała na wskazany rachunek 25 tysięcy złotych.Dopiero gdy po obiecanych 30 minutach nie otrzymała danych do nowego konta, postanowiła zadzwonić na oficjalną infolinię banku. Tam dowiedziała się, iż nikt z banku się z nią nie kontaktował i iż padła ofiarą oszustwa.Czarne punkty na wakacyjnej mapie. Ruszyła Policyjna Mapa Wypadków ŚmiertelnychWiemy już, kiedy ZUS wypłaci 14. emeryturyBędzie druga waloryzacja? Znamy odpowiedź rządu
Idź do oryginalnego materiału