

Policjanci z Przasnysza ostrzegają przed kolejnymi próbami wyłudzeń z wykorzystaniem komunikatorów internetowych i kodów BLIK. 44-letnia mieszkanka powiatu straciła 1300 złotych po tym, jak uwierzyła w wiadomość od rzekomego członka rodziny.
Fałszywa prośba o pilną „pożyczkę”
Do zdarzenia doszło w minionym tygodniu.
Jak przekazuje policja, oszust podszywający się pod członka rodziny wysłał do kobiety wiadomość z prośbą o pilne wsparcie finansowe.
Wskazał, iż pieniądze można przekazać poprzez wygenerowanie kodu BLIK.
Po otrzymaniu kodu sprawca natychmiast wypłacił środki. Kobieta straciła 1300 złotych, a gdy zorientowała się, iż to oszustwo, zgłosiła sprawę policjantom.
– Oszuści działają na terenie całego kraju licząc na szybki zysk. W takiej sytuacji nie działajmy w emocjach i nie ulegajmy presji rzekomych bliskich – podkreśla asp. Ilona Cichocka z KPP Przasnysz.
Jak nie dać się oszukać?
Policjanci przypominają o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:
- stosowanie dwuskładnikowego uwierzytelnienia kont w mediach społecznościowych,
- weryfikacja tożsamości osoby piszącej – najlepiej poprzez wykonanie telefonu,
- sprawdzanie danych transakcji przed zatwierdzeniem operacji w bankowości mobilnej,
- ochrona telefonu i kodów dostępu do aplikacji bankowej.
– Najprostszym sposobem sprawdzenia, czy ktoś rzeczywiście potrzebuje pomocy, jest wykonanie telefonu. Zajmie to zaledwie kilkadziesiąt sekund, a może uchronić przed utratą oszczędności – dodaje asp. Ilona Cichocka.
mat

3 tygodni temu









![Kamery źródłem koszmaru. Prezes UODO nie miał litości. Dodatkowo jeden szczegół pogorszył sprawę. Podpowiadamy co zrobić, by nie powtórzyć tego błędu [PORADNIK]](https://warszawawpigulce.pl/wp-content/uploads/2025/12/CCTV-kamera-monitoring.webp)



English (US) ·
Polish (PL) ·
Russian (RU) ·